تاریخ انتشار :
1401/08/10
�������� ���������� �������� ��������
- نوشته شده توسط :
محمدخاني
- |
- : تعداد بازدید
529
بار
مدير فروش يا مدير درآمد ؟
يکي از مهم ترين روندهايي که در بسياري از شرکت هاي بزرگ مشاهده کرده ايم ، حذف پست (مدير فروش) از ساختار سازماني شرکت ها و جايگزين کردن آن با پست (مدير درآمد) است که اصطلاحا به آن CRO يا Cheif Revenue Officer مي گوييند.
اصلي ترين وظيفه يک مدير در آمد ، ارائه ايده ها و راهکارهايي براي (افزايش درآمد شرکت از بخش هاي مختلف يک بازار) است . طبق اين تعريف، مدير درآمد علاوه بروظيفه (فروش محصول فعلي) بايد (ايده هايي براي افزايش درآمد شرکت از طريق فروش محصولات جديد يا کسب هر نوع درآمد اضافي از بازار هاي مختلف) به شرکت ارائه کند.
در يک سطح عميق تر ، مدير درآمد بايد (ميزان درآمد قابل حصول از مشتريان کنوني ) و (راهکار به دست آوردن درآمد مدنظر ) را هم به شرکت ارائه کند.
از مدير درآمد چه وظايفي را بخواهيم:
- ارائه راهکارهايي براي افزايش درآمد شرکت از محل فروش محصولات کنوني
- ارائه ايده هايي براي عرضه محصولات جديد و پيش بيني درآمد ناشي از اين کار
- ارائه ايده هايي براي تغيير و ارتقا مدل درآمدزايي شرکت در بازارهاي مختلف
- بررسي امکان افزايش درآمد شرکت از مشتريان مختلف و ارائه راهکارهايي براي اين منظور
- ارائه ايده هايي براي خريد رقبا ، خريد شرکت هاي نوپا و استارت آپ ها به منظور افزايش درآمد شرکت