تاریخ انتشار :
1400/01/16
������ ������ ���� ���� ���� ������
- نوشته شده توسط :
مهندس محمدخانی
- |
- : تعداد بازدید
1250
بار
تخم مرغ هايتان را در يک سبد قرار بدهيد و از آن سبد به خوبي مراقبت کنيد.
براي کسب و کارهاي کوچک بهترين نصحيت است زيرا پخش کردن منابع اندک يک شرکت کوچک يا تلاش براي راضي کردن تمام مشتريان کار نادرستي است چون شرکت هاي بزرگراحتتر و بهتر مي توانند اين ها را انجام دهند.
اين ايده اصطلاح تخصص گرايي را تداعي مي کند. يعني روي يک بازار يا محصول يا مشتري خاص تمرکز کنند.
نقطه ضعف اصلي شرکت هاي بزرگ ناتواني شان در تخصص گرايي است زيرا منابع کافي براي تخصص گرايي را ندارند.
راهکارها:
- در مقابل وسوسه راضي کردن تمام مشتريان مقاومت کنيد. زيرا ارزش برندتان را تضعيف مي کند.
- سعي کنيد تخصص تان در بازار يا محصولي که مي خواهيد روي آن تمرکز کنيد را روز به روز افزايش دهيد.
- اطلاعات و دانش تخصصي تان را به رخ مشتريان و هرکسي که به شرکت تان مراجعه مي کند، بکشيد.
- از فروش اينترنتي استفاده کنيد ولي فقط از اين کانال ها براي فروش استفاده نکنيد بلکه جهت اشتراک گذاري آگاهي و تخصص تان هم استفاده کنيد.