تاریخ انتشار :
1399/12/18
�������� �������� ������
- نوشته شده توسط :
مهندس محمدخانی
- |
- : تعداد بازدید
1236
بار
برند شخصي يعني چي؟
تعريف زيبايي که بنيانگذار سايت آمازون، جف بيزوس، از برند مطرح مي کند ، اين است :
برند شما چيزي است که ، ديگران راجع به شما مي گويند ، زماني که شما در اتاق نيستيد.
مثلا وقتي راجع به ولوو صحبت مي کنند ، همه يک کلمه به ذهنشان مي آيد "امنيت" يعني ولوو يک برند خودرويي است که ، از امنيت بسيار بالايي برخوردار است. . يا وقتي از اپل صحبت مي کنيم ، خلاقيت ، نوآوري و شيک بودن به ذهن مي آيد . در واقع برند آن چيزي است که از لحاظ حرفه اي در اذهان بقيه شکل گرفته و شما نماينده چه مفهومي ، در افکار و ذهن بقيه هستند .
من به عنوان يک مربي کسب و کار مي گويم ، برند شخصي يعني ارزش منحصر به فردي که شما به مخاطبتان قول مي دهيد.
سه نکته در اين تعريف مي باشد که ، به ترتيب بيان مي کنم:
1- منحصر به فرد ، يعني يک توانايي يا ويژگي خاص در شما است ، از جمله توانمنديها، ارزش ها و داستان زندگيتان و... که شما را متمايز مي کند.
2- ارزش آن موضوع است ، يعني آنچه که شما داريد و براي بازار هدفتان ارزشمند است، مشکلات آنها را حل مي کند و يا کمک مي کند به اهدافشان برسند.
3- اصيل است و براساس ماهيت وجودي شماست. وقتي يک ارزش منحصر به فردي را به بازار هدف قول مي دهيد، در واقع حتما مي توانيد آن را عملي کنيد (شعاري و توخالي نيست). برند شخصي يک موضوع فيک و تقلبي نيست که شما به بازار هدف قول مي دهيد و آنها را گول بزنيد. بلکه يک ارزش واقعي است که ، در وجود شماست و منحصر به فرد است.
ارزش منحصر بفردي که در کار شماست و شما را از ديگران متمايز مي کند چيست؟