تاریخ انتشار : 1399/12/11

������������ ������ ���� ��������

  • نوشته شده توسط : مهندس محمدخانی
  • |
  • : تعداد بازدید 1257 بار

هفت مانع اصلي خلاقيت:

با توجه به تاثير خلاقيت بر موفقيت يک شرکت و کسب وکار ، بسياري از شرکت ها روي رواج فرهنگ خلاقيت سرمايه گذاري هاي کلاني انجام داده اند، اما طبف آمار موسسه مشاوره مديريت مک کينزي، 94 درصد مديران عامل از ميزان خلاقيت در شرکت هاي شان ناراضي هستند.

مجله کسب وکار هاروارد ، ضمن ارائه آمار فوق ، در مقاله اي اعلام کرده که دليل اصلي عدم رضايت مديران عامل از عملکرد خلاقانه شرکت ها، ناتواني آنها در غلبه بر موانع خلاقيت است. مهمترين اين موانع عبارتند از:

1- غرق شدن در روزمرگي:

آن قدر کارمندان شرکت ها غرق در وظايف روتين و روزمره مي شوند که فرصتي براي خلاقيت و کار روي ايده هاي شان ندارند.

شرکت هاي حرفه اي ، ساعاتي را در روز يا هفته مشخص مي کنند و از کارمندان شان مي خواهند که فقط روي ايده هاي خلاقانه شان  کارکنند.

2- محدودسازي خلاقيت

خلاقيت را مي توان "خلق چيزهاي متفاوتي که ارزش خاصي را خلق مي کنند" تعريف کرد . طبق اين تعريف ، خلاقيت صرفا بهارائه محصول جديد محدود نمي شود و مي توان در هر فرايند وخدمتي که شرکت ارائه مي کند، خلاقيت به خرج داد.

براي همين ، شرکت هاي موفق ، فنون خلاقيت را نه فقط به مهندسان و بخش تحقيق و توسعه خود ، بلکه به همه کارمندان شان آموزش مي دهند.

3- پيچيده کردن خلاقيت

خيلي ها خلاقيت را به اشتباه طراحي و عرضه محصولات جديد و پيچيده تعريف م يکنند. اين تعريف ، تنها بخشي از خلاقيت را شامل مي شود.

شرکت هاي تجاري بايد دنبال خلاقيت هايي باشند که " فرايند هاي کاري شان را ساده مي کند" و "هزينه هاي شرکت و مشتريان را کاهش مي دهد."

4- شخصي کردن خلاقيت

دليل اصلي شکست بسياري از محصولات خلاقانه ، اين است که براساس آرزوها و خواسته هاي مهندسان شرکت ، شکل مي گيرند.

شرکت هاي موفق ، محصولات ، خدمات و فرآيندهاي خلاقانه شان را براساس نيازها، خواسته ها و مطلوبيت هاي مدنظر مشتريان هدف شان ، طراحي مي کنند.

5- انحصاري کردن خلاقيت 

در بسياري از شرکت ها، خلاقيت صرفا دراختيار واحدهاي تحقيق و توسعه ، توليد و بعضا بازاريابي است.

در شرکت هاي موفق، همه کارمندان و واحدها را درگير خلاقيت مي کنند، حتي اگر موضوع خلاقيت ربطي به آنها نداشته باشد.

 اين شرکت ها معمولا ايده هاي خلاقانه را از طريق پورتال هاي داخلي به تمام کارمندان عرضه مي کنند و از آنها مي خواهند تا نظراتشان را ارائه بدهند.

6- ترس از شکست

بسياري از محصولات خلاقانه ، حتي آنهايي که توسط شرکت هاي بزرگ ارائه مي شوند، شکست مي خورند . به طور کلي ، قانون خلاقيت ، تنها يک محصول موفق ميشود، ولي اين دليل نمي شود که خلاقيت را کنار بگذاريم.

شرکت هاي موفق ، به گونه اي با کارمندان شان برخورد مي کنند که از شکست نترسيد و تصور نکنند که اگر شکست بخورند، آينده شغلي شان از بين مي رود.

7-فلسفه نادرست

خيلي از ما تصور ميکنيم براي انجام هر کاري، يک "بهترين راه" وجود دارد، در نتيجه دنبال راه هاي بهتر ، ساده تر ، سريع تر و و کم هزينه تر نمي رويم.

مهم ترين اصل در خلاقيت اين است که براي انجام هر کاري، راه هاي مختلفي وحود دارد و نبايد با تصور وجود "بهترين راه"، مانع خلاقيت فردي و سازماني بشويم.

تگ ها

معرفی خدمات

پربازدیدترین خدمات


ایده سنجی
  • گردآورنده : محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 452

ایده سنجی

پنج رفتار نامطلوب مديران ناکارآمد
  • گردآورنده : کارشناش ارشد فروش محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 503

پنج رفتار نامطلوب مديران ناکارآمد

مدير درآمد پيدا کنيد
  • گردآورنده : محمدخاني
  • |
  • تعداد بازدید : 529

مدير درآمد پيدا کنيد

سه گام تا فروش موفق
  • گردآورنده : کارشناش ارشد فروش محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 609

سه گام تا فروش موفق

دلايل نخريدن مشتري
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 962

دلايل نخريدن مشتري

 انواع بازاریابی های جدید
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 1019

انواع بازاریابی های جدید

4 روش مديريت اصولي
  • گردآورنده : مهندس محمدخانی
  • |
  • تعداد بازدید : 1110

4 روش مديريت اصولي

آدرس شرکت

البرز - کرج

شماره تماس

- 09122685920

کانال تلگرام

https://ble.ir/kargostaar

بازدیدهای کل : 136397

بازدید های دیروز : 125

بازدید های امروز : 127